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             木 村 尚 樹 
         NAOKI  KIMURA
         fine photographic arts
           since 1987

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記録と刹那

メメント・モリ

記録と刹那

記録性を要素だとする意味で写真は”必ず”一本の道に心象を誘う。
多かれ少なかれ、顕在潜在問わず実在の終焉を意味する「死」を印象させることになる。
形あるものが必ず滅ぶという原理が、記録という錯覚に似た刹那の瞬間を哀愁と共にそれを想起させるのである。
儚いものに写真は永遠のようなものを与えるが、その瞬間をもってして”刹那”を動詞にするに至る。
写真の持つ刹那さは、懐かしさというノスタルジーに同義かもしれない記憶の混濁ともいえよう。


In the sense that recordability is an element, a photograph "always" invites a mental image to a path.
To a greater or lesser extent, it gives the impression of "death," which means the end of existence, whether manifest or latent.
The principle of the inevitability of the demise of something tangible reminds us of the momentary illusion of recording, with its melancholy.
Photography gives a kind of eternity to the ephemeral, but with that moment, it makes to turn "moment" into a verb.
The ephemerality of photography can be said to be a muddle of memories that may be synonymous with nostalgia.

木 村 尚 樹

fine art photography

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